Cum ne afecteză productivitatea la muncă o idilă de la birou? Care sunt lucrurile de care este bine să ții cont atunci când te gândești dacă să intri într-o relație la locul de muncă?
Care sunt avantajele si dezavantajele atunci când ai o relație cu cineva de la birou?
Ce spun statisticele legate de „durabilitatea” sau funcționalitatea relațiilor la birou? Acestea sunt intrebarile pe care le-am abordat intr-un interviu acordat Andreei Cipca pentru editia lunii noiembrie a revistei Marie Claire.
Dupa cum stim din studii, unul dintre aspectele care contribuie la apropierea romantica este proximitatea. In plus, lucrurile in comun, preferintele, valorile precum si timpul generos pe care il petrecem in mediul profesional, sunt aspecte care ne expunem unor sanse mai mari de a dezvolta idile la birou si a ne gasi partenerul.
Multe studii arata ca relatiile la birou creeaza rumoare in jurul lor, devenind subiect principal al discutiilor si chiar al barfelor. Astfel, cuplul nou format tinde sa atraga din partea colegilor perceptia ca cei doi partenerii sunt loiali doar unul altuia si nu si colegilor. Consecinta este afectarea increderii, aspect esential in mediul profesional, si solidaritatea, mai departe putand genera relatii tensionate intre colegi si probleme in comunicare. Aceasta perceptie este mai prezenta si mai dura cand relatia se formeaza intre un coleg si un superior fata de relatia intre doi colegi.
In concluzie, multe studii sustin ca relatiile la birou produc mai multe riscuri decat beneficii cum ar fi scaderea productivitatii, a performantei, credibilitatii si increderii, care se poate generaliza desi initial pleaca de la colegi catre cuplul nou format.
Pentru cei doi parteneri poate deveni dificil sa gestioneze in acelasi timp 2 contexte in care fiecare dintre ei joaca un rol diferit: contextul profesional si cotextul personal. Propriu zis, cei doi parteneri au nevoie sa isi dezvolte resurse suplimentare prin care sa faca fata situatiilor diferite sau tensionate care pot sa apara.
E important de mentionat ca modul in care mintea femeilor functioneaza diferit de cea a barbatilor, acestia reusind sa se mute mult mai usor dintr-un context in altul. Acest lucru poate insemna ca se pot deconecta mult mai usor de la contextul personal si se pot refocusa mult mai usor asupra celui profesional.
Daca ne gandim la beneficii, am putea spune ca distanta pe care o mentine intre cei doi parteneri mediul profesional (nevoia de a ma comporta intr-un mod diferit de contextul personal, desi ma intalnesc cu partenerul) poate mentine pasiunea in cuplu, intr-un mod natural.
Dupa cum stim din studii, unul dintre aspectele care contribuie la apropierea romantica este proximitatea. In plus, lucrurile in comun, preferintele, valorile precum si timpul generos pe care il petrecem in mediul profesional, sunt aspecte care ne expunem unor sanse mai mari de a dezvolta idile la birou si a ne gasi partenerul.
Multe studii arata ca relatiile la birou creeaza rumoare in jurul lor, devenind subiect principal al discutiilor si chiar al barfelor. Astfel, cuplul nou format tinde sa atraga din partea colegilor perceptia ca cei doi partenerii sunt loiali doar unul altuia si nu si colegilor. Consecinta este afectarea increderii, aspect esential in mediul profesional, si solidaritatea, mai departe putand genera relatii tensionate intre colegi si probleme in comunicare. Aceasta perceptie este mai prezenta si mai dura cand relatia se formeaza intre un coleg si un superior fata de relatia intre doi colegi.
In concluzie, multe studii sustin ca relatiile la birou produc mai multe riscuri decat beneficii cum ar fi scaderea productivitatii, a performantei, credibilitatii si increderii, care se poate generaliza desi initial pleaca de la colegi catre cuplul nou format.
Pentru cei doi parteneri poate deveni dificil sa gestioneze in acelasi timp 2 contexte in care fiecare dintre ei joaca un rol diferit: contextul profesional si cotextul personal. Propriu zis, cei doi parteneri au nevoie sa isi dezvolte resurse suplimentare prin care sa faca fata situatiilor diferite sau tensionate care pot sa apara.
E important de mentionat ca modul in care mintea femeilor functioneaza diferit de cea a barbatilor, acestia reusind sa se mute mult mai usor dintr-un context in altul. Acest lucru poate insemna ca se pot deconecta mult mai usor de la contextul personal si se pot refocusa mult mai usor asupra celui profesional.
Daca ne gandim la beneficii, am putea spune ca distanta pe care o mentine intre cei doi parteneri mediul profesional (nevoia de a ma comporta intr-un mod diferit de contextul personal, desi ma intalnesc cu partenerul) poate mentine pasiunea in cuplu, intr-un mod natural.